Ampumaradat

Kupparlampi
Huom! Yhdistyksen tilinumero on muuttunut.

Pienoisaseratojen käyttöoikeus on Hausjärven reserviläisjärjestöjen jäsenillä. Muut ammunnan harrastajat saavat oikeuden ratojen käyttöön maksamalla vuotuisen käyttömaksun ( 70€ vuosi 2022 ) Hausjärven Reserviläiset Ry:n tilille Nordea pankkiin. Tilinumero: FI10 1133 3000 0695 36.

Kuitti suoritetusta maksusta toimii lupana kyseiselle kalenterivuodelle.
Ratojen käyttöehtoja on tiukennettu ympäristömääräysten johdosta (1-luokan pohjavesialue).  Ampuminen on sallittu ainoastaan .22 lr aseilla, täyslyijyluodeilla.

Molemmilla radoilla on vihko, johon ampujan on EHDOTTOMASTI kirjattava vihkossa kysytyt tiedot.

AMPUMARATOJEN KÄYTTÖAJAT OVAT:

MA – PE KLO 13.00 – 20.00
LAUANTAINA JA SUNNUNTAINA EI AMMUTA.

Mahdollisten hautajaisten yms. tilaisuuksien aikana ei myöskään saa ampua. Varmista em. tilaisuuksien ajat KIRKKOHERRAN VIRASTOSTA PUH. 044-4023388 MA-PE KLO 9-13.

Ampuminen on sallittu ainoastaan luotiloukkuihin asianmukaisiin paikkoihin kiinnitettyihin tauluihin!

RADAN KÄYTTÖÖN LIITTYVISTÄ ASIOISTA, VOI TIEDUSTELLA PUH. 0400-196390

Lopen ampumakeskus

Lopen ampumaurheilukeskus tarjoaa erinomaiset puitteet metsästys- ja urheiluammunnan harrastamiseen. Topenon kylässä kantatie 54:n eteläpuolella sijaitseva ampumaurheilukeskus on saanut hyvän sijainnin ja erinomaisten suorituspaikkojen lisäksi kiitosta myös ympäristönäkökohtien huomioimisesta.

Tällä hetkellä keskuksessa on kolme skeet-rataa, kaksi trap-rataa, compaq-rata, hirvi-, 100 metrin luodikko- ja 150 metrin (sis.siluetti) radat, pienoispistooli- ja pienoiskivääriradat sekä IPCS/SRA rata kolmella suorituspaikalla.

Lisätietoja radasta löytyy osoitteesta:

Yhdistyksen jäsenet käyvät ampumassa radalla maksamalla radan käyttömaksun. Useimmiten halvimmaksi tulee ostaa vuosikortti, mutta myös kertamaksun suorittaminen on mahdollista. Kerta- ja vuosimaksu suoritetaan suoraan pankkitilille, tai vaihtoehtoisesti vuosikortteja voi ostaa Erä-Loppi liikeestä Lopen keskustasta.

Radan käyttöajat selviävät parhaiten edellämainitulta nettisivulta. Ammunta suoritetaan ilman ratavarausta ampuma-aikojen puitteissa. Ratoja on myös mahdollista varata yksityis-/yhteisönkäyttöön, joten tästä syystä mahdolliset ratavaraukset kannattaa tarkastaa nettikalenterista ennen radalle menoa:

Hausjärven reserviläiset varaa ratoja useasti vuodessa myös omaan käyttöönsä. Seuraa yhdistyksen kotisivuja ja sähköpostiasi, jossa varauksista tiedotetaan.

Ammunta Parolannummi ja Hätilä

Jäsenillämme on mahdollisuus harjoitella ammuntaa Panssariprikaatin Hätilän radalla nro 3 (150m kivääri ja pistooli), radalla nro 2 (300m) sekä Parolannummen pistooliradalla. Käytänteet ao. radoilla ovat hieman erilaiset, joten tutustuthan huolella alla oleviin ohjeisiin.

Parolannummi:

Parolannummen pistooliradan käyttö on mahdollista vain Etelä-Hämeen Reserviläispiirin anomilla vuoroilla, joten sinne eivät jäsenet tarvitse kulkulupaa. Reserviläisten jäsenkortti on kuitenkin hyvä olla mukana.

Vuorojen aikana pistooliradalla on EhResp:n nimeämä ammunnanvalvoja.

Hätilä:

Rata nro 3 (150m kivääri ja pistooli) on ns. yleinen rata. Jonkinlaisena rajoitteena on radan käyttäjäkunnan määrä ja mahdollinen PV.n tilapäinen ratatarve peruskoulutuskausien alussa. Toisinaan radan käyttö sekä kivääriammunnassa että pistooliammunnassa aiheuttaa tarvetta vuorotteluun, PV:n tarve luonnollisesti yliajaa reserviläisammunnat.

Hätilän radalle nro 3 tulee hankkia Panssariprikaatin esikunnasta kuvallinen kulkulupa ja se täytyy olla mukana aina kun radalla ollaan.
Mikäli et ole hankkinut lupaa aiemmin, täytyy sinun käydä PsPr:n esikunnassa kuvauttamassa itsesi. Seuraavilla kerroilla riittää pelkkä anomuksen täyttö. Tarkemmat ohjeet anomuksesta, kuvauksesta ja radan aukioloajoista sekä käyttösäännöistä löytyvät reittiä:

puolustusvoimat.fi -> Maavoimat -> Joukko-osastot -> Panssariprikaati ->
Sähköinen asiointi